Een uurtje dichter bij Nederland - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu Een uurtje dichter bij Nederland - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

Een uurtje dichter bij Nederland

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

12 September 2013 | Verenigde Staten, Cedar City

Vandaag zijn we aangekomen in Cedar City in Utah. Het tijdsverschil met nederland is nu teruggebracht van negen naar acht uur. Op de weg hier naar toe zijn we door de staten Nevada en Arizona gereden. De reis leek op zich niet zo spectaculair maar onderweg kwamen we mooie rotsformaties tegen.

Toen we Nevada binnen reden viel op dat ze wel heel blij zijn dat je komt. Er is een heel welkomstcentrum gebouwd, compleet met (natuurlijk) een casino en een achtbaan. Toen door naar Las Vegas. In tegenstelling tot de vorige keer niet gestopt om te gaan gokken, wel om te tanken.

Tijdens het doorkruisen van de bergketen na Las Vegas viel het ons op dat het hier en daar nat is en dat de rivier die we zagen zowaar water bevatte. We houden natuurlijk de weersverwachtingen in de gaten en als het allemaal uitkomt gaat het slechte weer, inclusief onweersfront, voor ons uit. Wij komen dan in droog weer terecht met aangename temperaturen.

Het weer volgen we op The Weather Channel. Het is toch bijzonder om te zien dat ze daar in staat zijn om van elke millibar omhoog of omlaag wereldnieuws te maken. Tenminste in Amerika dan hè. De flash flood, Thunderstorm of gust wind vliegen je om de oren. Dan komt er een aankondiging van een record breking hurricane. Dan denk je dat er een heel zware hurricane in de maak is. Maar nee hoor het blijkt dat het record gebroken gaat worden van de datum waarop de eerste hurricane aan land komt. Niets om je zorgen over te maken dus, maar ondertussen worden de Amerikanen bestookt met berichten dat je je toch vooral moet voorbereiden op een hurricane. Een hele waslijst met artikelen komt voorbij. En voor intimi dat is een waslijst die overigens nooit in het tonnetje van Guusje ter Horst had gepast.

Overigens, bij het inchecken hoorden we dat het hier gisteren de hele dag hard geregend had, iets wat toch blijkbaar bijzonder is voor deze streek en deze tijd van het jaar.

Vanavond zijn we gaan eten in Applebee's. We konden direct merken dat we in Utah waren. Er word geen alcohol geschonken zonder dat je eten besteld. En het werd nog lachwekkender toen de serveerster aankondigde dat de manager nog langs zou komen om het legitimatiebewijs van Yolanda te controleren om te zien of ze ouder dan 21 was. Dank voor het compliment!

Vanaf nu staan er nog vijf nationale parken op ons programma. Morgen de eerste, Zion. We gaan niet de kloof in waar iedereen standaard naar toe gaat. Die hebben we al twee keer gezien. We gaan nu naar de Kolob canyon.

Nog even iets anders. Het valt op dat nagenoeg iedere hondenbezitter de poep van zijn hond in een zakje (de shitzakjes) stopt en wel direct. Lijkt ons wel een echte shitbaan.......

• 13 September 2013 - 11:34

Caroline:

Ik heb ook zo'n shitbaan......
    Wim zat in dezelfde tijd als jullie in Arizona