Last but not least: Black canyon - Reisverslag uit Montrose, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu Last but not least: Black canyon - Reisverslag uit Montrose, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

Last but not least: Black canyon

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

18 September 2013 | Verenigde Staten, Montrose

Het laatste nationale park dat we tijdens deze vakantie aan doen is de Black Canyon of the Gunnison. Nou en zwart is 't ie. De canyon is uitgesleten door de rivier de Gunnison in graniet met hier en daar een ader van ander gesteente. De canyon is zo smal dat je hem pas ziet als je aan de rand staat. De diepte bedraagt minstens 400 meter, maar soms kun je niet eens de bodem zien. Zo steil zijn de wanden.

We hebben alle uitzichtpunten en bijbehorende wandelingen kunnen maken. Dus auto in, auto uit en wandeling na wandeling gemaakt. De bodem van de canyon ligt op 1600 meter en je loopt tussen de 2000 en 2500 meter. Dat is best inspannend als je dat de hele dag doet, maar dit hadden we zeker niet willen missen. Wat een mooie canyon!

Veel kunnen we er verder niet over schrijven, maar kijk naar de foto's en probeer je eens in te beelden dat de kloof in 2 miljoen jaar is gemaakt door de rivier. Echt een staaltje natuurgeweld.

Wij waren blij dat we vroeg op pad zijn gegaan, want in de middag trok er een onweersbui over de canyon.

Morgen een reizen naar Denver, onze laatste overnachtingsplaats alvorens we terug naar Nederland vliegen.

• 19 September 2013 - 08:06

Idsert:

Heb een prettige reis terug!

• 19 September 2013 - 11:43

Hilda: