We zijn in Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu We zijn in Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

We zijn in Denver

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

19 September 2013 | Verenigde Staten, Denver

We zitten in ons laatste overnachtingshotel van onze Amerikareis 2013: van Seattle naar Denver. Enerzijds prima dat we weer naar huis gaan, maar anderzijds ook met een beetje weemoedig gevoel. We hebben het goed gehad, ondanks de verkoudheden, die vooral bij mij hardnekkig was.

Vandaag uit Montrose vertrokken om een rit van ruim 5 uur door de Rockey Mountains te hebben. We waren nog niet lang onderweg of er sprong een ree (Deer zoals ze in Amerika zeggen) voor onze auto, gevolgd door nog een. Maar de beesten schrokken meer van ons dan wij van hen, want ze gingen gelukkig de kant weer in. Daar stonden er nog meer.

Vijf uur rijden door de Rockey Mountainsis en toch maar een klein stukje zien. Onderweg eigenlijk maar 1 plaats van betekenis tegengekomen en verder wat 'nederzettingen'. Dat kunnen wij ons in Nederland niet voorstellen. We moesten nog twee bergruggen doorkruisen en dan ga je zo maar over paswegen van ruim 2500 en 3000 meter hoog. Geen haarspeldbochten, maar dubbele rijbanen omhoog, zodat het 'slower traffic' rechts kan houden en de snellere auto's gewoon kunnen inhalen.

Uitgestrekte dennenbossen, skigebieden, ranches, vlakten en de eerste sneeuw op de bergen hebben we gezien. Vlak voor Denver werden we nog verrast door een enorme hagelbui. Het leek wel of onze auto met grote stenen werd bekogeld. Maar gelukikig is alles heel gebleven.

Zoals gezegd zitten we nu in ons laatste hotel bij de luchthaven van Denver. Volgens mij ook het duurste hotel van de vakantie, want er staat een prijs van 599 Dollar op de deur. Maar het ontbijt is wel gratis.... We hebben inmiddels ook ingecheckt. Het is best handig dat dat allemaal online kan. We vliegen eerst naar Detroit en daar stappen we pas op het vliegtuig richting Schiphol. Als alles volgens planning verloopt, hopen we zaterdagochtend in Nederland te zijn. Vrijdag en zaterdag loopt voor ons dus in elkaar over. Dat wordt een lange dag.

Het was voor mij de eerste keer dat ik en blog heb bijgehouden. Ik vond het erg leuk om te doen. Het betekende aan het einde van de dag nog een keer je dag overdenken: wat heb ik vandaag gezien, wat heb ik meegemaakt en wat zou de lezer leuk vinden om te lezen. Of dat laatste ook het geval is, laat ik ter beoordeling aan jullie. Wat mij betreft in ieder geval leuk om te zien dat de website toch wel frequent is geopend en dat er reacties zijn gegeven. Ik denk dat Frank nog wel wat 'feiten en cijfers' geeft als we weer in Nederland zijn.

• 20 September 2013 - 13:11

Pa En Ma:

Het zit er al weer op! Nu op naar de jetlag. We wensen jullie een goede thuisreis en tot ziens groeten van ons