Arches is veel meer dan alleen maar Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu Arches is veel meer dan alleen maar Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

Arches is veel meer dan alleen maar Arches

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

16 September 2013 | Verenigde Staten, Moab

Op tijd opgestaan want vandaag gaan we naar Arches NP. Als je op de naam van het park af gaat dan verwachten wij veel rotsblokken te krijgen en misschien nog wat anders. Nou het is eigenlijk andersom.

Om 9:00 stonden we bij de ingang al in een korte file. Bij de controle werd ons ook nog verteld dat de weg naar de "delicated arch" was gesloten vanwege (al weer) een overstroomde weg. Het goede nieuws was dat ze verwachtten dat de weg om 12:00 uur weer open zou zijn. De delicated arch is de rotsboog die als symbool dient voor de staat Utah. Best wel een publiekstrekker dus.

In het visitor center een film bekeken over het park. Het is echt een park waar de natuur aan het werk is (geweest).

Eerst maar eens naar "devils garden". In dat deel van het park is onder andere de landscape arch te zien. Misschien wel de langste boog ter wereld. Daar aangekomen was het moeilijk om een plekje voor de auto te vinden. De temperatuur was al aardig aan het oplopen richting de 32 graden. Bij het begin van de wandelroute werd al gewaarschuwd dat je twee liter water per persoon mee moest nemen als je de hele route zou lopen. Wij waren dat niet van plan en namen de helft mee. Dan is het toch verbazingwekkend om te zien dat er mensen zijn die helemaal niets meenemen.

De wandeling was werkelijk prachtig. Mooie dingen gezien. Na deze wandeling de auto laten staan en over de camping naar een andere wandeling gelopen. Na het zien van de eerste boog zijn we omgekeerd richting auto. De kaart die je krijgt bij de ingang van het park is qua schaal niet nauwkeurig en hoogteverschillen zie je al helemaal niet. De camping was in het echt wel twee keer zo groot. Bovendien werd het te warm (tegen de 40 graden) voor de wat langere wandelingen. Het is nu eenmaal een woestijngebied.

Toen door naar delicated arch. De weg was inderdaad open en het was er ongelooflijk druk. Gezien de temperatuur zijn wij niet de 5 km gaan lopen die naar die boog leidt, maar naar een uitzichtpunt met zicht op de boog. Korte wandeling die goed te doen was.

Toen door naar de balanced rock. Kijk naar de foto en je weet waar de naam vandaan komt.

Aan het einde van de middag waren we weer terug in het hotel. Een vermoeiende en warme dag waarop we veel mooi dingen hebben gezien.

Morgen gaan we naar Montrose in de staat Colorado.

• 17 September 2013 - 23:14

Kim:

Hier is het herfst, nat, winderig, en suf :-)
    Geniet er maar 3-dubbel van!
    Lfs Kim