Warme Canyonlands - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu Warme Canyonlands - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

Warme Canyonlands

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

16 September 2013 | Verenigde Staten, Moab

Na de regen van gisteravond was het vanochtend weer prachtig weer, met een heerlijke temperatuur. De ontbijtzaal was overvol, een groep Japanners, Fransen en een club Duitse Harleyrijders. Hoe krijg je het bij elkaar. En alle Harleys moesten op het terras van hun eigen kamer worden geparkeerd, ze mochten (of konden) nog net niet mee naar binnen.

Tijdens de rit werd het ons duidelijk waarom de weg afgesloten was geweest. Overal waren sporen van modderstromen zichtbaar die opzij geschoven waren. Met een bodem die geen water opneemt, stroomt alles naar de laagste punten, dus het was hier en daar een behoorlijke smeerboel. Onze witte auto had ook een ander kleurtje gekregen (alle rode stof).

Na een rit van zo'n twee uur ging het richting Canyonlands National Park. Ook niet het meest bekende park bij Nederlanders, maar waanzinnig mooi. Hier komt wat mij betreft de Grand Canyon, Zion, Bryce en Monument Valley bij elkaar. Alles in het kleiner, maar wel toegankelijker omdat je gewoon aan de rand van alles staat. Het temperatuur was inmiddels opgelopen tot ruim 80 graden F, dus gewoon warm. Daarna zijn we nog naar Dead Horsepoint Statepark gereden. Daar krijg je een schitterend uitzicht op de Colorado River.

De Canyonlands kun je in met de mountainbike. We hebben ze zien vertrekken... Begeleid door een auto op, uiteraard, onverharde wegen. Een stuurfout betekent zo ongeveer je einde. Er is zo'n 100 Miles te fietsen in dit gebied, maar niet voor mij, heb ik besloten. Liever een rondje Reeuwijkse plassen. Zo staan aan de rand van de canyons geeft je al bijna een spontaan gevoel van hoogtevrees, zo zonder mijn wandelstokken.

Na een lange, maar schitterende, dag zijn we aanbeland in ons hotel in Moab. Een druk stadje, waar veel overnachtingsmogelijkheden worden geboden, zo vlak bij diverse parken. Morgen gaan we Arches NP in. Daar mag Frank weer over vertellen, mijn 'stoere' chauffeur...

• 16 September 2013 - 20:49

Hilda:

Rondje reeuwijkse plassen kan altijd nog hoor...............
    Geniet van het mooie weer, want hier is er niet veel aan.