You make picture.... - Reisverslag uit Montrose, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu You make picture.... - Reisverslag uit Montrose, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

You make picture....

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

17 September 2013 | Verenigde Staten, Montrose

De afgelopen dagen hebben we zoveel moois gezien, dat we niet overal konden stoppen. Daarom heb ik veel foto' s vanuit de rijdende auto gemaakt. Ik voelde me daarbij net een Japanner: foto's maken en thuis wel zien wat we onderweg hebben.

De afgelopen twee dagen in Moab zijn we om 7 uur gewekt met muziek van een orkest. Waarschijnlijk liep de 'stadscamping' achter ons hotel door en zat er een groep muzikanten. Ze moesten nog wel flink oefenen om er echt wat moois van te maken, maar leuk was het wel.

Vandaag hadden we een vrij korte rit naar ons volgende overnachtingsmotel waar we twee nachten blijven. We hebben daarom gekozen voor een scenic byway langs de Colorado river. Heel veel gekronkel dus, want de weg volgde volledig de rivier. Hier en daar werden toeristen met rubber bootjes 'geloosd' die over water terug gingen naar Moab. De bekende plaatjes van de rubberen boten in de stroomversnellingen. Het water stond voor ons gevoel overigens wel hoog door al het water dat in de afgelopen week is gevallen. Ook op deze route waren er behoorlijk wat overstromingen over de weg geweest. Alles was geruimd, maar de sporen spraken voor zich. We hadden dus geen week eerder onze vakantie moeten beginnen, want dan hadden we echt een probleem gehad. Zoals eerder gezegd zat het slechte weer voor ons uit. Overigens, we hebben vandaag nog wel een paar flinke buien onderweg gehad, maar het meeste leek toch achter ons te zitten, deze keer.

Langs de Colorado river is het allemaal rood wat de klok slaat. Je rijdt kilometers lang tussen hoge rode rotsen, heel bijzonder. En toen reden we Colorado binnen. De laatste staat van deze vakantie. En na een poosje viel ons ineens op dat alles gewoon groen was. Bomen, maisvelden, struiken, bloemen en alles wat we in Nederland ook kennen. Dat is voor het eerst in dagen dat we dit weer meemaakten. Grappig hoe je dat dan weer ervaart, veel vriendelijker om te zien.

En voor de collega's: vanavond hebben we bij Ted gegeten. Het beste eten van deze vakantie. En een hele charmante man. Ik wist niet dat Ted zo goed kon koken. Complimenten.

Morgen naar de Black Canyon of the Gunnison. Het laatste nationale park dat we gaan bezoeken. Daarna richting Denver voor we het vliegtuig in gaan. Hopelijk nog een dagje genieten van de natuur voordat de drukte van de stad weer over ons heen ' dondert'.

• 18 September 2013 - 22:33

Pa En Ma:

Nemen jullie een beetje mooi weer mee naar hier want zo' n vroege herfst hoeft voor ons nog niet hoor. Hoeveel foto's hebben jullie al gemaakt? Groeten van ons