Het andere Zion - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu Het andere Zion - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

Het andere Zion

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

13 September 2013 | Verenigde Staten, Cedar City

Vandaag de Kolob Canyon in geweest. Dat is een canyon die behoort bij Zion National Park. In tegenstelling tot de zuid- en oostkant van Zion is deze westingang geen bekende bij toeristen. Slechts enkele tientallen auto's waren in het park. Maar wow, wat een mooie canyon. We hebben een trail gelopen waar je dus alleen mensen tegenkomt omdat je heen en terug dezelfde weg moet lopen. Verder ben je gewoon alleen en voel je je erg nietig tussen de enorm hoge rotspartijen die gewoon recht om hoog gaan. Ik hoop dat de foto's die we bijvoegen iets van het gevoel van ons kan overbrengen.

Aangezien het de afgelopen dagen best onstabiel weer is (geweest) moet je erg oppassen voor 'flash floods'. De trail liep langs een beekje en die moesten we ook keer op keer oversteken. Nu was het een rustig, kabbelend watertjes, bijna droog. Maar dat blijkt in seconden te kunnen veranderen. Gelukkig hebben wij hier niet mee te maken gehad.

Waar het wel erg is met overstromingen en modderstromen is in de Rocky Mountains in de buurt van Denver. Maar we hebben nog een week voordat we daar naar toe vertrekken. Volgens de voorspellingen is het dan weer prachtig weer. Het lijkt dus dat wij achter het slechte weer aan rijden. Houden zo, want ons betreft.

Het motel waar we twee nachten doorbrengen serveert 's morgens een gratis ontbijt. Heerlijk en ook makkelijk want dan hoef je zelf niets te regelen. Aan een tafeltje naast ons zaten 2 stellen netjes broodjes te smeren en in zakjes te stoppen. Ja, je raadt het al: Nederlanders, lekker goedkoop. En, vertelden ze de serveerster, morgen zijn we er weer en ook overmorgen... Kan ze vast met de inkoop van de broodjes rekening houden!

Terwijl ik zit te typen hoor ik toch al een aantal onweersslagen. Zou er dan toch nog een buitje overkomen? Wel, beter vanavond of vannacht en morgen weer een mooie nieuwe dag..

• 14 September 2013 - 22:17

Pa En Ma:

Mooie foto's! En nu maar hopen dat jullie het mooie weer houden, want elders in de states is het bar en boos. Hier trouwens ook maar beetje minder, het water loopt hier nog niet door de straat. Moesten je in andere hotels voor het ontbijt bijbetalen? Natuurlijk zijn dat Nederlanders die broodjes in de tas stoppen, kan niet missen! Zo komt Jan Splinter door de winter. Veel plezier verder en we blijven jullie volgen

• 15 September 2013 - 04:20

Frank En Yolanda:

Hebben vanavond geen Wifi. Hopen morgen weer in de lucht te kunnen.

• 15 September 2013 - 07:56

Hilda: