Een dag met een luchtje - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu Een dag met een luchtje - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

Een dag met een luchtje

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

08 September 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

We zijn weer in de lucht. Allereerst bedankt voor de felicitaties! leuk dat jullie daar hebben gedacht.

Gisteren een werkelijk schitterende dag gehad in Lassen Vulcanic NP. Geen wolkje aan de lucht en erg warm. Dit park is bestaat uit een vulkanisch landschap geschapen door meerdere vulkanen. De laatste uitbarsting was in 1914. Er is nog altijd vulkanische activiteit waarneembaar en Amerika zou Amerika niet zijn als dat toegankelijk is gemaakt. Er waren zelfs mensen die dachten dat het met een kinderwagen ook wel moest kunnen en er dan achterkomen dat twee uur lang zo'n wagen dragen best lang is......

Voor ons was het mooie weer een mooie gelegenheid een flinke wandeling naar Bumpass Hell te maken. De beschrijving van de wandeling maakt melding van het vrijkomen van H2S. Nou moeten jullie weten dat ik sinds twee dagen een aardige verkoudheid heb opgelopen waardoor ik niks ruik (Lucky me ;-) ) Yolanda wist al ver van te voren dat we in de buurt kwamen ik pas toen we er waren. Mijn verkoudheid is overigens nu voor het grootste gedeelte over. Nu is Yolanda verkouden.

Bumpass Hell is echt prachtig om te zien. Het is eigenlijk Yellowstone NP in het klein. Hierna door naar Sulphur works. Geen wandeling voor nodig, prima bereikbaar met de auto. Op één van de bijgevoegde foto's is veel sneeuw te zien. Dat was de parkeerplaats 4 jaar geleden. In 2009 hebben we ook een bezoek gebracht aan Lassen Vulcanic, maar toen was het park vanwege de hevige sneeuwval eerder dat jaar pas een half uur open toen wij voor de ingang stonden. Dat is ook de reden waarom we nog een keer terug wilden naar het park.

Daarna door de Mineral lodge. Aan het woord lodge zou je kunnen afleiden dat daar een mooi statig gebouw bijhoort maar niets is minder waar. Het is er wel schoon en de basisvoorzieningen zijn aanwezig. Het is een echt familiebedrijf en soms moet je denken aan de sketches van André van Duin waarin hij zegt "goedemorgen ik ben een klant..." Zo hadden wij bijvoorbeeld kamernummer 46 in een gebouw waar het hoogste nummer 49 was en het hele gebouw uit negen kamers bestond..... En dan was de dochter net bevallen en die liep met de baby in een draagriem op haar borst te bedienen. En die baby, die naa r voren keek, maar met die grote ogen naar de gasten kijken.

Vandaag zijn we op tijd vertrokken naar San Francisco en dat was maar goed ook. Toen we nog een half uur moesten rijden stond er een lange file op de snelweg en daarna ook nog voor de tolpoortjes van de Bay bridge. Dachten we alles gehad te hebben bleek dat de Americas Cup dit keer in SF wordt gezeild. Dus op de route naar het hotel, dat op loopafstand van Pier 39 (zeg maar de boulevard van SF) ligt opstopping na opstopping. Dat kan gebeuren. Het weer en de aangename temperaturen maken veel goed.

Kortom, twee dagen van enorme tegenstellingen:
Van hoog (tot ruim 2600 meter liep de weg door Lassen) tot zeeniveau
Van prachtige natuur tot het echte stadsleven
Van stilte tot absolute gekte in SF
Van geen auto op je weg zien tot 12 rijen dikke file
Van eenvoud van de lodge tot puur zakelijk in het hotel in SF (de auto kost al 45 dollar per nacht ex tax)

Maar goed, SF is de enige stad die we in ons programma hebben, dus dat gaat goed komen.

Morgen maar eens kijken wat we gaan doen.