Gedonder boven Crater Lake - Reisverslag uit Klamath Falls, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu Gedonder boven Crater Lake - Reisverslag uit Klamath Falls, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

Gedonder boven Crater Lake

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

06 September 2013 | Verenigde Staten, Klamath Falls

Toen ik vanmorgen rond 6 uur even naar buiten keek, hadden de eerste vroege vogels hun plaats op het terras al ingenomen om de zonsopgang te zien. Wij hoefden hiervoor alleen maar de gordijnen van onze kamer open te trekken om het schouwspel te bewonderen. Daarna konden we ons nog lekker even omdraaien, want ach, waarom zo vroeg uit de veren?

De vooruitzichten waren deze keer wat minder, kans op een enkele onweersbui. Dat verwacht je in de middag, maar niet dus bij Crater Lake. Toen wij aan de westkant van het meer op een uitkijkpunt stonden, hingen er dikke onweerswolken aan de oostkant. Wij in de zon, de andere kant in de onweer. Wat wij later ook zagen is dat daar zware hagelbuien overgetrokken waren. De hele wereld was daar wit. Heel apart, maar dat komt dus ook voor.

Na nog een korte trail gelopen te hebben bij pinnacles (zie bijgevoegde foto want dat is niet te omschrijven) zijn we richting Klamath Falls gereden. Hier hebben we twee overnachtingen geboekt, lekker even bijkomen van de eerste drukke week. Maar ook hier kwam een zware onweersbui over. We troffen het vandaag dus wel.

Vanavond in mijn favoriete restaurant gegeten, Applebee's. Geen culinair gebeuren, maar gewoon heerlijk eten, van spareribs tot tex mex en van een laag-calorie maaltijd tot grote borden calorierijk voedsel. Naast Applebee's zat een 'Dutch coffee' drive through. Wij vragen hoe Dutch de eigenaar was. Nou niet dus, maar lekkere koffie had hij wel en al helemaal omdat we het gratis kregen....