Thunderstorms en flash flood - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu Thunderstorms en flash flood - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

Thunderstorms en flash flood

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

14 September 2013 | Verenigde Staten, Torrey

Zoals gisteren al even opgemerkt hadden we gisteren geen WiFi in het hotel. De oorzaak was een forse onweersbui of thunderstorm zoals de Amerikanen zeggen.

Op weg naar Torrey niet veel bijzonders gezien, behalve dan het asfalt van de Interstate. Doordat we lekker opschoten waren we rond 12:00 uur bij het hotel dat de route naar Capitol Reef NP ligt. Dus wij hebben ons direct even gemeld bij de receptie die ons tipte eerst het park in te gaan vanwege de verwachte onweersbuien. Die tip bleek goud waard.

Capitol Reef NP is een langgerekt park dat is ontstaan door de erosie van gesteente. De scenic drive door het park leid je langs de hoogtepunten en een wandeling maken maakt het nog indrukwekkender. Helaas waren alle wandelroutes gesloten omdat het gedurende drie dagen had geregend. Dat maakte dat de parkbeheerders eerst wilden uitsluiten dat er geen instabiele rotsformaties waren. Het bleek trouwens dat de weg door het park hier en daar was overstroomt. Het meegevoerde zand en slik was nog aanwezig. Bij gebrek aan borden, zoals in Zeeland, met de tekst: Pas op slik! stond er een bord met de tekst Icy. Tja, je moet toch wat.

We waren nog maar net terug om in te checken in het hotel en toen begon het toch te regenen. Niet normaal meer. Zowel het park als de weg die we naar Moab willen rijden was een paar dagen afgesloten vanwege de overstroming. Nu maar hopen dat de weg open blijft na alle regenval van vanavond.

Morgen naar Moab, via Canyon Lands NP en Death Horse Point State Park. Mooie namen voor naar wij verwachten mooie natuur.

• 08 Oktober 2013 - 14:33

Martien:

Eindelijk bij dit deel van het verslag zijn wij ook geweest, maar Capital Reef is ook weer groot. Ik ga weer verder met lezen en mooie foto's kijken.