Some like it hot - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu Some like it hot - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

Some like it hot

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

21 Juni 2017 | Verenigde Staten, Cody

Drie dagen Yellowstone, zonder WiFi. Wat is Yellowstone toch een schitterend park. We hebben de afgelopen dagen heel veel gezien en gelopen. Een kleine greep uit al het moois van Yellowstone.
We hebben veel geysers gezien. Sommige spuiten, sommige borrelen wat en ook is het niet altijd voorspelbaar wannneer ze uitbarsten. Dan heb je de borrelende modderpods. Maar het allermooiste zijn de Pools die de meest schitterende kleuren hebben. Afhankelijk van temperatuur en aanwezige bacteriën verschilt de kleur. Waanzinnig mooi, het verveeld nooit om daar naar te kijken. En vreemd blijft het dat overal gewoon 'gaten' in de grond zitten waar dat alles uitkomt.
Waar Yellowstone ook om bekend staat zijn de wilde dieren. En die hebben we ook gezien, van groot tot klein, lopend en vliegend. Heel veel Bisons en we hebben een zwarte beer gezien. Wat dat betreft heeft Yellowstone ons dus ook niet teleurgesteld. Buiten al dat moois ligt Yellowstone op zo'n 2.000 tot 2.500 meter. De rivieren die er doorheen gaan liggen aanzienlijk lager. Veel canyons dus, watervallen en 'overlooks'. Dan nog het enorme lake Yellostone niet te vergeten. Kortom, Yellowstone biedt gewoon waanzinnig veel moois.
Alle dagen was het schitterend weer. Dit in tegenstelling tot vorige week. Toen was het 'raining and raining and cold', hoorden we. Nu was het 'hot', los van alle waterdampen van de geysers en de opstijgende luchten.
Het was de derde keer dat wij er waren, ons favoriete park, maar het verveelt nooit. En vanuit onze kamer uitzicht op Old Faithfull, dus hoe goed kun je het hebben. Vanmiddag moesten we het park uit op weg naar onze volgende bestemming. Cody, de rodeo en western plaats. Daarover morgen meer.

• 22 Juni 2017 - 19:47

Arie:

Ziet er mooi uit

• 22 Juni 2017 - 21:57

Marijke:

Prachtig hoor! Ook leuk dat jullie al die dieren zien.Als er nou maar niet teveel leeuwen en beren op jullie pad komen...
    Ik ben nog op keukenjacht geweest, nog niet geslaagd. Komt wel goed hoor. En onze achterkleinzoon bewonderd, mooi mannetje, klein maar fijn!
    Veel plezier verder