Overgangsetappe - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu Overgangsetappe - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

Overgangsetappe

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

22 Juni 2017 | Verenigde Staten, Buffalo

Op de laatste dag van ons verblijf in Yellowstone zijn we het 'lower geyser basin' rond gelopen. Toch nog een rondje van 2 1/2 uur. Daarna en bakje koffie tijdens het wachten op Old Faithfull die dit keer erg lang op zich liet wachten. Hij was wel een half uur over tijd. En dat terwijl er, schrik niet, 1500 mensen stonden te wachten. Daarna op weg naar Cody. De rodeo stad van Wyoming. Dat zie je direct al wanneer je Cody inrijdt. Een groot rodeo stadion met tribunes.
Ons hotel had onze boeking verkeerd verwerkt. Na wat gesprekstechnieken van Yolanda kregen we een suite met een schuifpui en een terras. Niet slecht.
Vandaag (donderdag) op weg naar Buffalo. Na een uurtje even koffiedrinken in een lokale koffietent. Voor een volle thermoskan betaal je dan $5 inclusief fooi. Wel een bijzondere afscheiding van het herentoilet. Daar doet een douchegordijn dienst als afscheiding. De route naar Buffalo voerde over een scenic byway. Dat is de benaming voor toeristische routes in Amerika. Bij wegwerkzaamheden op die route waren wij de laatste auto in de rij die door mocht rijden en daarom kregen wij een oranje vlag mee die we moesten afgeven bij de andere kant. Ook een manier om zeker te weten dat iedereen voorbij is. Moet je natuurlijk niet onderweg ergens gaan stoppen om te pauzeren.
Nu zitten we uit te buiken van een maaltijd in het beste (volgens velen) steakhouse in Buffalo. Een warm welkom in een heel koel restaurant. We konden bijna een trui aantrekken. Het eten was inderdaad prima.
Bij ons hotel stond nog een Amerikaans voorbeeld van veevervoer....
Foto's volgen nog.