Over de Rockies skyhigh - Reisverslag uit Craig, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu Over de Rockies skyhigh - Reisverslag uit Craig, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

Over de Rockies skyhigh

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

30 Juni 2017 | Verenigde Staten, Craig

Bij het ontbijt worden we zoals wel vaker enthousiast begroet door het personeel. Het ontbijt is prima, maar we hadden een beetje ruzie met het broodrooster. Om beide kanten te roosteren moet je het twee keer roosteren. Wel opletten dan dat je je boterhammetje omdraait. Dat was ik dus vergeten. Ik zag dat het fout ging omdat er best wel wat rook vanaf kwam. Uithuilen en opnieuw beginnen. Bij het verlaten van de ontbijtzaal viel ons oog op een foto van de overstroming van 2013. Zegt die vrouw naast ons "oh you wanna look at my flood?" Nu ik dit zo tik kun je die vraag op twee manieren uitleggen. Ik laat maar even in het midden welke dat zijn, maar de ene is de overstroming in Estes Park..... Toen waren wij ook in Amerika en vlogen terug vanuit Denver. We kwamen gelukkig van de goede kant aanrijden, anders hadden wij die overstromingen ook mee gemaakt. De dame waarschuwde ons nog wel voor de laaghangende bewolking in de Rockies. Tja dat zou toch wat zijn, alle dagen zon en dan net op het moment suprême niet. Gelukkig kwam dat niet uit. Ook vandaag weer prachtig weer. Net voorbij de ingang van het park spotte ik een coyote. Weer een dier dat we kunnen afstrepen van ons lijstje. Wat hebben we veel wilde dieren gezien.
De pashoogte ligt op ruim 3700 m. Dat merk je goed als je uit je auto stapt en even naar het visitor center loopt. Je bent zo bekaf. Het was daar ook erg koud met zo'n 5 graden Celsius. Dus de jas maar aan getrokken. Na de koffie nog een cap gekocht. Dat is een beetje een traditie, maar alleen als het een leuke cap is.
Daarna op weg naar beneden. Yolanda vind dit soort wegen maar niets omdat er geen vangrail is of een laag muurtje, maar naast de weg gelijk een honderden meters diep ravijn.
Op weg naar Craig voor ons volgende overnachtingshotel kwamen we ook door het plaatsje Steamboat Springs. Daar hebben we 17 jaar geleden ook overnacht. We herkenden er niets meer terug. Die plaats is enorm gegroeid.
We zitten in Craig in het Best Western Deer Park Inn. Dat hotel doet zijn naam eer aan. Yolanda spotte daar op de parkeerplaats een drietal hertjes.
Morgen gang we naar ons laatste park toe, Dinosaur National Monument.

• 01 Juli 2017 - 09:41

Ma:

Goedemorgen, jullie liggen wel op 1 oor vermoed ik na alweer een mooie dag. Hier beginnen we aan een nieuwe dag. Houden ze in Amerika van dubbel werk omdat je je boterham om moet draaien.
    Bijna aan het eind van een prachtige reis, nu nog naar de Dino's. Vast interessant. Waren jullie daar ook al eerder?
    Groeten, ma