De Rocky Mountains - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu De Rocky Mountains - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

De Rocky Mountains

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

29 Juni 2017 | Verenigde Staten, Estes Park

Vandaag stond een bezoek aan Bear Lake op het programma. Bleek om rond 9 uur het parkeerterrein daar al vol te zijn. Maar geen nood, er rijden gratis shuttle bussen van de park and ride. Rijen wachtende mensen, maar alles liep geordend. Er zijn veel vrijwilligers op de been die alles in goede banen leiden, je vragen kunnen beantwoorden, je van tips voorzien, bovenal trots zijn op hun land en het geweldig vinden dat je hun land bezoekt. Allemaal oudere mensen, heel opvallend. Bij Bear Lake hebben we de trail gelopen. Kort, maar mooi. Daarna naar de Alberta Falls en via een volgende trail naar een lager gelegen opstapplaats van de shuttle bus. Het was weer heerlijk weer, dus genieten. 's Middags waren we net terug in de hotelkamer toen er een korte, maar hevige onweersbui voorbij trok.
Bij de ingang van het park vroeg de dame van de controle ons waar we vandaan kwamen, ondanks de file die achter ons stond. Ze herkende onze taal, want ze was aan het daten met een Nederlandse man....
De Rocky's zijn prachtig, eigenlijk de Alpen in het groot en hoger. Bij Bear lake loop je op bijna 3.000 meter hoogte gewoon tussen de bomen. De boomgrens ligt hoger. Morgen gaan we de trail ridge route rijden naar onze volgende bestemming. De pashoogte is dan ruim 3.700 meter. Vandaag dus vast een stukje Rocky's gezien, morgen verder.

• 30 Juni 2017 - 08:36

Ma:

Wat gaat jullie reis toch vlug voorbij. Zoveel indrukken opgedaan, geen wonder dat je hoofd vol begint te raken. Het lijkt inderdaad op de Alpen met de Krimml watervallen. Het wordt vast een heel dik fotoboek!
    Nog maar een paar dagen en dan weer op huis aan. En dan ga ik op stap.
    groeten, ma

• 30 Juni 2017 - 22:11

Angela:

Hallo, ziet er allemaal prachtig uit. Jullie maken een behoorlijk intensieve trip als ik het zo allemaal lees. Geniet er nog van de laatste paar dagen.
    Groetjes, Angela.