Op zoek naar de big five.... - Reisverslag uit Teton Village, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu Op zoek naar de big five.... - Reisverslag uit Teton Village, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

Op zoek naar de big five....

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

18 Juni 2017 | Verenigde Staten, Teton Village

Vandaag stond een mooie wandeling op het programma. Doel zijn de Moose ponds. Zoals de naam al zegt is de kans aanwezig om een moose aan treffen. Eerst langs het visitor center voor de laatste informatie. Dat is altijd een goed begin want het kan zo maar zijn dat er beren in de omgeving zitten. Daar moet de voorzichtigheid het altijd winnen van de nieuwsgierigheid. De ranger wist echter niet of er beren zijn. Naast haar was een bioloog bezig om antwoord te geven op de vraag wat te doen als je een beer tegenkomt. De spuitbussen 'bear spray' vinden volop aftrek. Alsof je nog weet wat je moet doen als een beer je aanvalt....
Vol goede moed gingen we op pad. Na enige tijd zien we een een grote hoop zwarte poep liggen. Dat is vlak in de buurt van de afslag naar de moose ponds. Iedereen ging door en wij zouden dan... Nee dan ook maar met de anderen mee. Een van de eerste regels met beren is dat je niet alleen moet zijn, maar met zo veel mogelijk mensen en zoveel mogelijk herrie maken. Zou je dan nog een beer zien? Nou kleine kans denken wij.
De wandeling voerde over een pad zoals je in de Alpen ook ziet. Bestemming een grote waterval. Daar aangekomen even genoten van het uitzicht en de kracht van de waterval. Door de regen van de afgelopen dagen komt er veel water naar beneden. Na enige tijd door naar de boot en terug over het meer naar het startpunt. Van de ranger op de boot hoorden we dat gisteravond een beer was gespot bij Moose ponds. Misschien dus maar goed dat wij deze keer als 'makke schapen' achter de rest aangelopen zijn.
Met de auto naar het punt gereden waar je ook nog mooses kunt zien. Onderweg hele kuddes Bisons en Elk (een hertensoort) gezien. Wat een prachtig gezicht. Toen, na enige tijd, een enorme verkeerschaos. Auto's links en rechts in de berm geparkeerd mensen op de weg en allemaal naar één punt kijken. Zit daar een wolf die een konijn heeft gevangen. Wat een prachtbeest. Geen foto van. Daar is mijn 300mm telelens niet goed genoeg voor. Er waren lenzen van 600mm of meer voor nodig.
Samengevat vandaag hebben we gezien: grondeekhoorns, Elk, Bisons en een wolf. Nou toch bijna de big five of hebben we toch nog beren gezien? Zie de laatste foto.

Morgen naar Yellowstone. Daar gaan we weer hele andere dingen zien.