We hoeven niet meer naar de Niagara watervallen - Reisverslag uit Twin Falls, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu We hoeven niet meer naar de Niagara watervallen - Reisverslag uit Twin Falls, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

We hoeven niet meer naar de Niagara watervallen

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

15 Juni 2017 | Verenigde Staten, Twin Falls

Na een wat rommelige nacht vanwege de jetlag vanmorgen vroeg uit de veren. Lekker ontbijt gehad en daarna op pad gegaan richting Twin Falls. Twin Falls hadden we als overnachtingsplaats gekozen omdat we van daaruit het nationale park Craters of the Moon kunnen bezoeken. Dat staat morgen dus op het programma. Twin Falls had echter ook best wat moois te bieden. Om te beginnen de Perrine bridge. Een bijzonder bouwwerk waar vanaf gesprongen mag worden. Wij dachten aan bungie jumpen, maar toen we even stonden te kijken, sprong er een zonder elastiek naar beneden, maar dat bleek een parapenter te zijn. De parachuut ging netjes open, maar de plek om te landen haalde hij net niet. Een boomhanger dus.... De tweede springer deed het beter en kwam precies op de landingsplaats uit. Wat helemaal bijzonder in Twin Falls is zijn de Shoshone watervallen. Hoger dan de Niagarawatervallen en ook heel breed. In het voorjaar komt daar een gigantische hoeveelheid water naar beneden dat met twee schitterende regenbogen in het water weerspiegelt. Bijzonder dat een dergelijk natuurverschijnsel niet meer bekendheid heeft. Daarna nog op spijkerbroekenjacht geweest en lekker gegeten. Morgen gaat het 'echt' beginnen met het eerste nationale park.

• 16 Juni 2017 - 16:44

Marijke Bertijn:

Hallo Frank en Yolanda,
    De 1e dagen zitten er al weer op, hopelijk gaat de jetlag snel over. Heb jullie een beetje gevolgd via Flightaware. Mooie trip dus gisteren naar de watervallen. Jullie maken ook altijd iets bijzonders mee hè, nu weer een boomhanger.
    Spijkerbroeken echt zo goedkoop? Vandaag weinig bagage mee.
    Veel plezier, groeten ma