Mag het licht uit....? - Reisverslag uit Ogden, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu Mag het licht uit....? - Reisverslag uit Ogden, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

Mag het licht uit....?

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

15 Juni 2017 | Verenigde Staten, Ogden

Vandaag per vliegtuig naar Amerika gereisd. Lekker met die extra beenruimte die we gekocht hadden. Er bleek nog een extraatje bij te horen. We mochten als eerste naar binnen.
Toen we opstonden kregen we al berciht dat er een vertraging van 40 minuten was. Niet erg want dan waren we sowieso op tijd op Schiphol. Helaas werd dat twee keer 40 minuten. Een bagagemedewerker van Schiphol was vergeten om in het bagageruim van het vliegtuig het licht uit te doen. Dus klep open licht uit en "vertrekslot" verlopen. Wachten op je beurt en uiteindelijk om 11:35 uur de lucht in.
Prima vlucht gehad verder. Geen IJsland, maar wel Groenland gezien. De overstappers op Salt Lake City die knepen hem inmiddels wel een beetje. Dat komt doordat je bij binnenkomst je vingerafdrukken moet afgeven en er wordt een foto gemaakt. Dat kost veel tijd. Wij snapten best wel dat die enige voorrang hadden. Al met al stonden we met drie kwartier buiten en konden we op weg naar onze huurauto.
Dit keer een Chevrolet Impala. Denkt die baliemedewerker dat alle Nederlanders in kleine auto's rijden. Nou die hebben we even uit de droom geholpen. Toen dacht ie nou misschien willen ze wel een nog grotere auto huren. Nee dus, weg commissie voor hem.
Nu in ons hotel aangekomen en een prima kamer hoor, gratis drinken (zelfs alcohol en dat in Utah!!), chips en ontbijt. Ja we blijven Nederlanders.
Dat was het weer voor vandaag