The Floor was lava... - Reisverslag uit Driggs, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu The Floor was lava... - Reisverslag uit Driggs, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

The Floor was lava...

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

17 Juni 2017 | Verenigde Staten, Driggs

Vandaag zijn we naar het eerste park geweest van onze reis. Het National monument Craters of the moon. Voor we wegreden uit Twin Falls eerst even tanken want zo'n V6 lust graag benzine. Omgerekend betaal je $ 0,65 per liter.
De rit naar het park toe was erg eentonig. Lange rechte wegen en het landschap was ook hetzelfde. Misschien een tip voor al die tests met zelfrijzende auto om dat op dit soort wegen te doen. Eenmaal aangekomen in het park was het zeer de moeite waard. Je loopt continue op gestolde lava. Foto's zeggen meer dan woorden dus kijk zelf maar even.
Wat dan toch wel weer bijzonder is is dat er bij elke wandeling een bord staat met lengte, hoogtemeters, etc. Nou die etc. bevat naar goed Amerikaans gebruik ook een waarschuwing (zie foto) want stel je toch eens voor dat iemand valt.
We hebben bijna alle wandelingen gedaan. Er stond een harde wind die het aan de ene kant draaglijk maakte, maar aan de andere kant er voor zorgde dat je niet in deze gaten had dat je aan het verbranden was. Let op foto bevat schokkende beelden. Oh nee die hebben we maar niet gemaakt. After sun is toch wel een dankbaar middel dan.
Er zijn ook diverse grotten die je in kan lopen. Zonder mijnwerkerslampje is daar geen beginnen aan. Wat mensen dan toch proberen is om hun telefoon als zaklamp te gebruiken. Dat is niet aan te raden zo te zien. Ze kwamen al snel weer terug. Ondanks dat bij ons de hele dag 'the Floor is lava' was, hebben we maar niet meegedaan aan de hype die rondom deze uitspraak gaande is, want dan hadden we weinig gezien.
Nu overnachten we in Idaho Falls in een motel met uitzicht op de rivier. Morgen door naar Grand Teton ons volgende nationale park

• 17 Juni 2017 - 11:49

Riekje En Martien:

Hallo Yolanda en Frank,

Leuk om jullie verslag te lezen, vooral ook omdat we hier zo'n 18 jaar geleden waren. Mooi dat lopen over de lava. We zien vooral ook uit naar jullie belevenissen in Yellowstone. Wat een prachtige natuur daar. We hebben Teton vooral uit de verte gezien.
    Veel plezier en een goede reis verder!