Uitzicht op de Grote Oceaan - Reisverslag uit Newport, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu Uitzicht op de Grote Oceaan - Reisverslag uit Newport, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

Uitzicht op de Grote Oceaan

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

04 September 2013 | Verenigde Staten, Newport

We zijn weer in de lucht. Na een avond zonder ook maar enig bereik zitten we vandaag op een locatie waar de 'nieuwe wereld' wel is doorgedrongen. Gisteren hebben we een dag in het regenwoud en op 'oerstranden' doorgebracht. Prachtig mooi om de natuur te zien zonder dat daar door mensen is ingegrepen. Olympic NP is niet echt bekend bij Nederlanders, maar ze weten niet wat ze missen. Hier vind je regenwouden die je nergens op het noordelijke halfgerond verder kunt vinden. Helaas alleen maar wasbeertjes gezien die de overkant van de weg niet hadden gehaald. Deze beestjes schijnen in Olympic veel voor te komen en zelfs overlast te brengen. De nacht hebben we doorgebracht aan het strand in een leuke houten hut, maar wel met alles er op en er aan. Alleen is er bewust voor gekozen om geen internet, telefoon of andere ontvangst voor gasten te verzorgen. Resultaat is wel dat de receptie 24 uur per dag open is zodat mensen altijd ergens terecht kunne als er wat is.

Vandaag hebben we de kustroute 101 gevolgd tot Newport. Het was onze langste rit van deze vakantie, dus er is weinig gewandeld. Ook nu zitten we in een motel aan het strand met een zon die net onder gaat. Ik hoop dat ik vannacht met die herrie van de golven kan slapen. Het geluid gaat maar door. Maar goed, alles went, dus we gaan het meemaken.

In Nederland moeten we allemaal langer blijven werken, maar boven de 45 jaar maak je al geen kansen meer. Wat hier opvalt is dat je juist heel veel ouderen aan het werk ziet. In supermarkten, aan de recepties en overal waar dat maar mogelijk is. En noodzaak of niet allemaal zijn ze super klantvriendelijk. Daar kunnen we in Nederland echt nog wat van leren. Oppervlakkig of niet, ze geven je het gevoel dat je de belangrijkste klant voor hen bent.

Morgen gaan we naar Crater lake National Park. Wordt dus weer vervolgd.

• 04 September 2013 - 09:12

John:

hoi Frank en Yolanda,

Leuk om nu eens andersom deze site te zien, als lezer in plaats van schrijver. Mooie foto's bij dit verhaal, die maken in één klap duidelijk wat jullie bedoelen met "oer". Is dat een echte inboorling op de tweede foto?
    Oh Yolanda in de lift ving ik op dat ze door hebben dat jij er niet bent. Er schijnt nu 's morgens meer keus te zijn in de bureauplaatsen. Jij bent een van de vroege vogels (volgens hetverhaal) die altijd een plek heeft.

• 04 September 2013 - 11:08

Caroline:

Ik ben jaloers..... lijkt me heerlijk om te slapen met het geluid van de oceaan op de achtergrond! Ik hoop dat jullie ook nog levende beestjes tegenkomen! Hier gaat alles gewoon door en ja Yolanda, jouw werkplek is een gewilde plek!