Een dagje bijkomen - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu Een dagje bijkomen - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

Een dagje bijkomen

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

02 September 2013 | Verenigde Staten, Port Angeles

Zo maar elf uur geslapen. De jet-lag is daarmee al weer een beetje verteerd. Zo'n eerste dag ons een mooie gelegenheid om een beetje bij te komen. Vandaag hebben we dat eens gedaan aan de hand van een opfriscursus "hoe winkelt de Amerikaan?" Nou dat is altijd weer een hele belevenis. Ten eerste valt op dat alles altijd in de aanbieding is, alleen de vraag is waar. Dankzij WiFi en de iPad kom je daar weer achter. Ten tweede en dat is nieuw, er zijn naast de grote winkelwagens (die alleen zwenkwielen aan de voorkant hebben) ook kleine winkelwagens. Amerika zou echter Amerika niet zijn als deze kleine wagens niet één maar twee manden hebben, één onder en één boven. En tot slot ( voor nu dan) kleding is goedkoper dan eten. Dat hebben we aan den lijve ondervonden. Drie spijkerbroeken van omgerekend € 13 per stuk ten opzichte van een brood van € 4. Let wel deze prijzen kregen we alleen door gebruik te maken van aanbiedingen.

Na de inkopen hebben we een kleine wandeling gemaakt in de buurt. Klein stukje rijden van ons hotel. Even de auto geparkeerd en op weg naar de waterval. De wandeling voerde ons door een stukje regenwoud. overal mos, paddestoelen en vermolmde bomen. Aan het einde dit keer een echte waterval. Die amerikanen noemen het minste verval al een waterval, maar deze was toch wel een meter of 15. (Zie foto)

Op de foto zie je een typische Amerikaanse parkeerplaats met dito auto's. Ruime plekken met grote auto's

Vandaag de auto even volgetankt omdat we langs de kustroute van morgen en overmorgen niet heel veel tankstations verwachten tegen te komen. Tanken kan alleen door vooruit te betalen of met je creditcard de pomp activeren. Dat laatste gaat niet met een Europese creditcard. Dan maar eerst even naar binnen en vragen of ze de pomp vrijgeven. Gelukkig geen probleem. De brandstof is hier omgerekend ongeveer € 0,75 per liter tenminste als je de goedkoopste brandstof (octaan gehalte van minder dan 90) mag tanken. Wij, met onze Japanse auto, mogen dat niet. Die kan daar namelijk niet tegen. De brandstof die wij tanken kost € 0,90. Dat is natuurlijk een lachertje in vergelijking met Nederland.

Morgen op weg naar Kalaloch lodge aan de grote oceaan. Daar hebben we geen WiFi en geen bereik met de mobiele telefoon. Morgen dus geen update, die komt dinsdag waarschijnlijk weer.

• 03 September 2013 - 10:25

Pa En Ma:

Ook goedemorgen,

Voor ons zit het er bijna op, vandaag nog een fietstochtje van 15 km om af kicken. Maar al met al hebben we zo'n 450 km gefietst. Vanavond afsluitende bbc en morgen weer naar huis. Jullie zijn beetje langzaam begonnen zo te lezen, maar ja een jetlag is ook niet fijn. Nou kan de kleding wel goedkoper zijn als eten, maar als je niet eet hoef je op den duur ook geen broeken meer te kopen, is nog goedkoper hahahaha. Veel plezier verder en groeten van ons