Op weg naar de Rockies - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu Op weg naar de Rockies - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

Op weg naar de Rockies

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

28 Juni 2017 | Verenigde Staten, Estes Park

Voor het uitchecken eerst onze auto opgehaald van het parkeerterrein van het hotel. Daar zouden wij in Nederland voor geen goud onze auto parkeren, maar hier zijn dergelijke terreinen normaal. Aan onze auto mankeerde dan ook niets. Na het uitchecken eerst even naar stoomlocomotief Big Boy 4004. Die doet zijn naam eer aan. Wat een bakbeest.
Daarna opweg naar Estes Park. Een korte rit van zo'n twee uur. Het eerste stuk was vlak, het laatste stukje Interstate (grote weg) van deze vakantie. Dan draai je van de grote weg af richting de Rocky Mountains en rijd je via een schitterende canyon van de Thomson River de Rockies in. Vervolgens wordt het allemaal weer wijder, met een stuwmeer en arriveer je in Estes. Estes Park is zeer toeristisch plaatsje. Heel veel souvenirwinkels met hetzelfde aanbod: t-shirts, caps, onderzetters, dreamcatchers, etc. Blijkbaar gaan de zaken goed, want er zijn winkeltjes genoeg.
We merken bij ons beiden dat ons hoofd vol begint te raken met alle indrukken tot nu toe. Niet gek met wat we hebben gezien, gedaan en hebben gewandeld. Nu nog vijf dagen en dan zit het er op. We genieten nog volop hoor! De temperatuur loopt inmiddels op. Als de berichten kloppen, eindigen we maandag in Salt lake city met zo'n 35 graden.
Morgen willen we naar Bear Lake om een wandeling te kunnen maken. Dat ligt op zo'n 2900 meter dus heel warm zal het daar niet zijn, eerder aangenaam. Wie weet zien we nog beren. Zou wel passen bij de naam van het meer....

• 29 Juni 2017 - 08:27

Riekje En Martien:

Eindelijk weer eens gelezen. Mooie reis! Beetje druk misschien? Maar als je er eenmaal bent wil je ook veel zien. Nog genieten van de laatste dagen!

Riekje en Martien