Cheyenne - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu Cheyenne - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

Cheyenne

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

27 Juni 2017 | Verenigde Staten, Cheyenne

Vandaag een wat langere rit gehad van Custer naar Cheyenne. Een doorsteek naar de Rocky mountains. Het eerste stuk reden we nog door de black Hills. Onderweg nog een paar Bisons gezien en herten. Die zie je overal, ook twee die vlak voor onze auto de weg overstaken. Ging gelukkig allemaal net goed, want anders heb je toch een fors probleem. Het grootste gedeelte ging echter door de prairies. Grasland zover je kon zien, soms met kuddes grazende koeien.
We hebben weer een koffiestop gemaakt in zo'n echt Amerikaans tentje. Daar zijn ze wel verbaasd dat je alleen koffie wilt. Iedereen zit met volgeladen borden ontbijt voor zich en wat je niet op kunt gaat gewoon mee in een Doggy bag. Een tip, als je Amerika komt, zoek zulke tentjes op. Gewoon leuk, goedkoop en ook nu weer WiFi.
De wegen zijn lang en recht in Amerika. Zie de foto die ik vanuit de auto heb gemaakt. Het werd buiten warmer en warmer. Inmiddels was het ruim 30 graden geworden. Maar de airco doet zijn werk. Amerikanen zonder airco, volgens mij bestaat het gewoon niet. 'S Nachts koelt het heerlijk af, maar we hebben motels waar het raam niet open kan. Ben je gewoon aangewezen op de airco. Heel bijzonder.
Onze overnachting in Cheyenne is in een historisch hotel aan de rand van het centrum. Blijkbaar was er weer iets niet goed gegaan met de boeking, want we hebben weer een luxe suite gekregen. Deze keer met bankstel, salontafel en uitzicht op het museum over treinen. Wordt dus morgen voor Frank eerst een museumbezoek voor we richting de Rocky mountains gaan. De tweede foto is uitzicht van onze kamer. Gelukkig zitten we niet aan de achterkant van het hotel, want het uitzicht daar is meer dan erg. Alleen maar 'zooi' en uitlaatpijpen van airco's. Soms zit het mee....