Vier presidenten op een dag - Reisverslag uit Custer, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu Vier presidenten op een dag - Reisverslag uit Custer, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

Vier presidenten op een dag

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

25 Juni 2017 | Verenigde Staten, Custer

Vandaag even geen Trump, maar Roosevelt, Jefferson, Washington en Lincoln. We waren dus in Mount Rushmore. De route naar Mount Rushmore liep nog door een gedeelte van de Badlands. Je komt gewoon tientallen mijlen bijna niemand tegen. En dan. Wat Trump wellicht niet voor elkaar kreeg, maar de vier 'oude presidenten' wel, file. De eerste keer in onze vakantie dat we ongeveer een kwartier in de file hebben moeten wachten om het park in te kunnen. Zo rustig als de Badlands waren, zo druk was het hier. Imposant is het 'beeldhouwwerk', ik kan niet anders zeggen. Zeker als je je realiseert in welke tijd dit is vervaardigd. In de aanloop naar het beste uitzichtpunt loop je onder de vlaggen van alle staten door. Ze hebben er dus wel een vertoon van gemaakt. Ook hebben we de 'presidential trail' gelopen. We kunnen het park op ons lijstje afvinken, maar ik ben zelf meer onder de indruk geraakt van de natuurschoon in Custer Statepark.
Wat je in de Black Hills, zoals ze dit gebied noemen, ook veel ziet is reclame voor Crazy Horse memorial. Het moet een eerbetoon worden aan de Indianen. De start van het vervaardigen van deze sculptuur is 1948. Of dat ooit afkomt, we wachten af.
Vandaag al een stukje van Custer state park gezien, maar morgen hebben we de hele dag om dat verder te verkennen. Ik kijk er naar uit.

• 26 Juni 2017 - 19:34

Ma Bertijn:

Hebben jullie nog geen blaren van al die wandelingen? Ziet er weer allemaal prachtig uit en wat boffen jullie met het weer! Die koppen zijn toch heel hoog?
    Rustdagen zitten er niet veel in geloof ik of zijn dat rijdagen.
    Goede reis verder, groeten ma.