De Badlands zijn zo slecht nog niet - Reisverslag uit Interior, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu De Badlands zijn zo slecht nog niet - Reisverslag uit Interior, Verenigde Staten van Frank en Yolanda - WaarBenJij.nu

De Badlands zijn zo slecht nog niet

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank en Yolanda

24 Juni 2017 | Verenigde Staten, Interior

De Badlands zijn voor ons een nieuw park. Slechts een klein deel is voor ons toegankelijk omdat wij met onze auto geen gravelroad mogen rijden. Dan nog is er genoeg te zien. Het park is een mix van droog en dor naar groen en vochtig. Deze factoren hebben het park gemaakt tot wat het nu is. Erosie heeft zijn werk gedaan en is nog steeds bezig.
Wij bezoeken altijd eerst het visitorcenter. Daar krijg je even een voorproefje van wat komen gaat.
In de Badlands leven ook meerdere prairiedog families. Dat blijven leuke beestjes om naar te kijken. Ze ploegen als mollen heel het landschap om totdat het op een maanlandschap lijkt. Ze slopen niet de boel maar door hun graafactiviteiten stimuleren ze de natuur op de prairie.
De mens als bezoeker in het park woelt het park ook om. De erosie veroorzaakt door mensen is groot. Daarom staan overal borden om vooral niet naast de paden te komen. Het blijft moeilijk om daaraan gehoor te geven.
We hebben ook nog een uitstapje gemaakt naar het plaatsje Wall. Het is een grote toeristenfuik, maar ook wij kunnen ons als toeristen gedragen hoor. Alle winkels hebben hetzelfde assortiment aan t-shirts, caps, servies, souvenirs, etc. Wij verbazen ons telkens weer wat er zoal gekocht wordt.
To nu toe hebben we nog steeds heel mooi weer. Hopelijk houden we dat tot het einde van onze vakantie.
Morgen op weg naar Mount Rushmore (waar vier hoofden van presidenten zijn uitgehakt in de bergen) en Custer State Park.